Třetí generace outlanderu je o zanedbatelných 10 mm kratší (nyní 4655 mm). Co je ale podstatné, hmotnost klesla o 155 kilogramů. Snížil se i koeficient odporu vzduchu z 0,36 na nynějších 0,33. Interiér outlanderu je buď pěti, nebo sedmimístný.

Nový outlander dostal zejména nové prvky bezpečnostní a komfortní výbavy. Jde například o systém monitorování bezpečné vzdálenosti před vozidlem (FCW), varování před vybočením z jízdního pruhu, adaptivní tempomat nebo dvouzónovou klimatizaci.

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Nové prvky výbavy třetí generace 

Outlander konečně umožňuje seřizovat volant v obou směrech, novinkou jsou také xenonové světlomety a elektricky ovládané páté dveře. Outlander se určitě nebude líbit každému, není to ten typ luxusně pojatého SUV s více či méně arogantním vzhledem. Tohle je spíš šedá myš, která sice moc krásy nepobrala (což je do značné míry subjektivní), praktičností ale své soupeře přehraje.

Uvnitř je jak vepředu, tak vzadu spousta místa pro cestující prakticky libovolné výšky. Díky hranatému designu i rozvoru 2670 mm ani jedinci s výškou kolem dvou metrů nebudou mít problém s nedostatkem místa pro hlavu. Navíc, kromě základní výbavy Intense jsou dělené (60 : 40) zadní sedačky posuvné o 250 mm.

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D

 

Kufr má 477 litrů (667 l po úpravě) v pětimístném uspořádání, po sklopení zadních sedaček je to 1022 l. Kvůli podběhům zasahujícím do kufru není zavazadelník tak symetrický, vstupní otvor je ale velký. Při sedmimístném uspořádání pro kufry zbyde jenom 128 litrů, navíc třetí řada je určena spíše pro velmi malé děti a pro nouzový převoz než pro každodenní využití.

Interiér moc krásy nepobral, je však praktický 

Interiér je podobně jako vnějšek vozu poněkud nudný, ergonomicky je však většina prvků v pořádku - snad až na přepínání palubního počítače poněkud schovaným tlačítkem nebo startovací tyčku u nejlevnější verze - notabene standardně s bezklíčovým startováním. Vyšší verze výbav mají pohodlnější startování tlačítkem.

Šestistupňová manuální převodovka je přesná, má kratší dráhy a celkově tužší chod. Potěší krátce zpřevodovaný první rychlostní stupeň, který má patrně nahrazovat chybějící a v tomto modelu i vcelku zbytečnou redukci, která pomůže při jízdě v terénu nebo při tahání těžších přívěsů (až 2000 kg u bržděného).

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D

 

Spotřeba se v praxi u motoru s výkonem 150 a nově i 180 koní pohybuje mezi 6 a 7 litry nafty, kromě úsporného dieselového čtyřválce se vstřikováním common-rail (200 MPa) na tom jistě má podíl i to, že automobil řidiče moc nemotivuje k rychlé jízdě. Podvozek je sice dlouho neutrální, ideální je ovšem pohodová jízda. Řízení je naladěno pocitově dobře, byť v nižších rychlostech je účinnost posilovače příliš vysoká. Ve vyšších rychlostech vadí i zvýšený aerodynamický hluk a valivý od pneumatik.

Z hlediska nastavení podvozku lze očekávat komfort i na osmnáctipalcových kolech se zimním obutím, odfiltrování drobných nerovností ale není ideální a řadí se k průměru dané třídy. Jinak je outlander z hlediska nastavení tlumičů povedeným modelem.

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D: zapnout režim 4x4 lze i prostřednictvím tlačítka.

 

V terénu umí, vyšší pořizovací cena 

Oproti průměru dané třídy se ovšem outlander nezalekne lehčího terénu s většími výmoly a převisy, následnou projížďku po zasněžené polní a lesní cestě zvládnul bez mrknutí oka. V náročnějších podmínkách lze zapnout 4WD Lock s pevným rozdělením točivého momentu v poměru 50:50. Nechybí ani režim, kdy jsou preferována pouze přední kola, avšak stále je zde možnost automatického připojení zadní nápravy.

Problém je samozřejmě s vyšší pořizovací cenou, která je bezmála na úrovni německé konkurence a patrně i díky tomu lze tento model na českých silnicích potkat sporadicky. Kabina je sice praktická, kdo však chce luxus na palubě a hezký vzhled, musí sáhnout jinde. Naopak, prakticky zaměřeným jedincům by se outlander mohl zamlouvat.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor: 2268 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon: 110 kW (150 k) při 3500 ot./min.
Max. točivý moment: 380 Nm od 1750 ot./min.
0 - 100 km/h: 10,2 s
Nejvyšší rychlost: 200 km/h
Průměrná spotřeba: 5,4 l/100 km
Pohotovostní/užitečná hmotnost: 1630 kg / 630 kg
Poháněná náprava: 4x4, ev. přední
Cena základní verze: 605 000 Kč (2WD, 2,0i)
Cena s testovanou motorizací:  757 000 Kč